torsdag 11 augusti 2011

Lindfallet

Idag blev det ett äventyr med mamma, Helena och systerdottern Felicia :)
Vi fick för oss att vi skulle kolla upp Lindfallet som vi hade hittat i Naturguiden.

Det var inte det lättaste att försöka hitta dit, vi fick lov att ringa en vän haha
Men tillslut hittade vi iaf vart vi skulle parkera och efter en lång vandring på en riktigt dålig väg så kom vi till vägslutet och gick upp längs stigen som ledde oss till fallet, där vi stannade och fika.
Det var iaf ett fint fall men kanske inget man orkar gå till fler gånger.

Men ska väl kanske lägga upp den på min sommariövik-hemsida iaf sen, men en liten vägbeskrivning, för vi kände oss vilse flera gånger hehe :) 

Vi hade tur med vädret, lite skvitter på tillbaka vägen, men vi klarade oss ifrån regnskuren som vi mötte på hemvägen tur nog :)

 



lördag 23 juli 2011

Semesterresa 2011



I juli tog jag och pojkvännen en liten semesterresa in mot landet, första stoppet var på junsele djurpark, sedan stannade vi till vid Nämnforsen, där fanns det även hällristningar.





 





Dag 2 kollade vi in Thailändska Paviljongen men vi gick aldrig in, vidare skuttade vi runt vid Döda fallet och avslutade en underbar dag vid Forsaleden. Ett riktigt trevligt ställe som rekommenderas, här fanns en lång forsande å och rätt så badvänlig, dock rätt kallt, men en varm dag ordnar upp det :)
















Dag 3 åkte vi hemåt, med ett stopp vid Sveriges geografiska mittpunkt...
Även om resan var kort, så hann vi se och uppleva mycket, helt underbart helt enkelt :)

fredag 1 juli 2011

Recap mars-juni

Det var visst ett tag sen jag skrev här.. Vad kan ha hänt sen sist då hm...

Slutdestination för dragonwalk
Åkte till London i slutet av mars och hälsade på min syster några dagar, det var riktigt trevligt. Vi besökte många parker, bio, museum, camden, häftig kyrkogård och fick se hennes band spela live :) Hon hade även ordnat ihop en dragonwalk till mig, så vi gick igenom london för att se olika drakstatyer, sånt fångar mitt intresse, helst när jag gillar drakar om ni missat det hehe





Liten visning i Riga
I juni for jag på en till MondayBar kryssning, black and white. Dansade massor och fick gå av i riga en sväng och leka lite turist :) Vädret var underbart och höll mig ute på sundeck mycket, hur kunde man inte göra det hehe :)






 

I slutet av juni gjorde jag och två töser (kicki & suss) till besök i umeå på en fotostudio, roligt då man aldrig stått o blivit fotad i studio förrut så en ny erfarenhet :) Såklart fick jag ju lov o köpa en bild iaf som minne och så tog vi en gruppbild såklart :)

















 
Dagen efter tog jag och kicki oss en tur i skuleskogen till slåttdalsskrevan, riktigt varmt men vi hade skoj med mycket fotande och dansande hehe. Såklart passade vi även på att bada nere i den lilla sjön nedanför skrevan :)



onsdag 23 mars 2011

Riktigt glad o mums me kladdkaka hihi

Mmmm Kladdkaka :)
Hade  inte bakat det på typ två månader så den passade riktigt bra i min mage :)


Alla borde baka sånt gottgott :)
http://www.matklubben.se/matklubben/thesseli/kokbok/?id=5231816&recipeid=14408


Mår mycket bättre nu, influensan försvan tillslut efter  typ fyra  veckor så nu e man piggare och gladare, varit på aktivitet på Samhall via arbetsförmedlningen snart två månader också, tog ett tag o ändra sina vaner o så men trivsamt ställeoch vara på med riktigt trevliga människor, och nu imorgon ska jag prova på praktik på  Hägges också  så får se hur det går där, luktar iaf  riktigt gott haha

Händer annat i livet också på senaste tiden  som gör mig riktigt glad så det klagar jag inte alls över :) hihi,
känns som man har en liten vändning nu så får hoppas att det håller i sig och allt bara blir bättre o  bättre :)

gladglad titta det snöar yay vem bryr sig jag är glad ändå :)

måndag 7 mars 2011

larver och citrus är ingen bra blandning :p

Hm va drygt att efter över ett år senare så kan jag fortfarande inte äta citrusfrukter utan att titta på varenda klyfta o leta efter larver, låter det normalt? haha nää tycker inte jag iaf men saker o ting har en tendens att fastna på hjärnan... Så inatt lär jag drömma om larver även om jag åt en god apelsin som var helt normal.. sjukt det där...
Precis som att jag inte kan sätta en fot in i sjukhuset utan att börja bli tårögd o tänka på mormor och den där hemska dagen och sedan få jobbiga mardrömmar i flera dagar efteråt...

Man försöker ju ändå fortsätta och äta dom eller besöka ställen ihopp om att tillslut så kanske tankarna upphör men...

Så hur kan man vända saker till nåt positivt eller bara  sluta tänka på dom vore kanske enklare hehe
Men så är det väl, vi kvinnor tänker för mycket och ältar saker mer än nödvändigt, så då kan man inte sluta tänka  på saker som citrusfrukter heller haha sjuk värld det där :p

lördag 12 februari 2011

Kräftan











Haha det är lite roligt ibland hur bra ens stjärntecken kan stämma :)


Är kräftan ditt stjärntecken? Då är du förmodligen en ganska känslig, emotionell personlighetstyp. Kräftor kan ha lite dåligt självförtroende och tycker ofta att de är otillräckliga, att de kan göra bättre ifrån sig eller att de kan hjälpa till mer. De behöver bekräftelse, behöver höra av andra att de duger.


Kräftor har en stark anknytning till hemmet och familjen. Som föräldrar är de hängivna men de tar även gärna hand om sina vänner. De är väldigt empatiska och omtänksamma, har lätt för att kunna sätta sig in i andras situationer och se saker ur andra människors synvinklar.

Kräftan har en stark nostalgikänsla. De är lite konservativa, gillar att hålla fast vid gamla traditioner och samlar gärna på sig gamla minnessaker som de vägrar slänga.

En del kräftor kan visa en kall och lite opersonlig sida utåt medan de innerst inne är väldigt känsliga, så känsliga att de ogärna släpper andra inpå livet. De kan också vara lite labila till humöret och är snabba till känsloväxlingar. Kräftor oroar sig mycket och ofta i onödan och de behöver andra människors stöd.

Positiva egenskaper:
* Stark släktkänsla
* Varsam och försiktig
* Romantisk och känslig
* Sparsam
* Fantasirik och kreativ
* Tillgiven. trogen och beskyddande som partner
* Det de säger menar de

Negativa egenskaper:
* Lynnig och ombytlig
* Kan vara plågsamt lättrörd och ibland överaktiv
* Snabba och rejäla humörsvängningar
* Överkänslig och lättstött. tål inte skämt som rör dem.
brist på självironi
* Tenderar till att bli klängranka
* Kan vara irriterande hemlighetsfull

tisdag 8 februari 2011

massa tankar

Hm varför måste man alltid va full med tankar, tänk vad skönt det skulle vara om det skulle va tyst nån gång emellanåt och man bara hör ett sus eller ett fågelkvitter haha

Igår var mina tankar lite elaka haha gick förbi begravningsbyrån och utanför stod en man och rökte och jag tänkte "akta dig så du inte hamnar där inne också", mjao jag är ju rätt emot rökning har aldrig förstått mig på det menmen folk får ju välja själv haha
Tror det är lite som homosexuella, som har jag inget alls emot, men tror homosexuella och rökning  har en sak gemensamt, om det nu finns en gud eller nånting där uppe som styr så skapade han nog bla  dom två tingen för att minska på den överbefolkade jorden hahaha elak tanke men varför inte haha :)


Förresten så börjar man ju bli omringad  av den här plojtiden med hjärtan överallt också haha "jaja påminn mig om att jag är ensam gör det" haha
Visst saknar man nån att hålla om och dela sin vardag med, hade ju det men ibland går det inte som man hoppas tyvärr, skönt nog har jag iaf min underbara Chaplin, han är min sol. Och vänner och familj hjälper till också älskar er alla :)
Vet ändå inte om jag är redo att ge mig ut på marknaden än, rädd att allt ska gå fel igen antar jag, men nångång måste det ju gå rätt till eller hehe jaja ta en dag i taget :)


Oooooh btw jätte glad den här veckan också för i måndags skrev jag på hyreskontraktet för nya lägenheten som jag kommer få flytta in i nångång mellan 1 mars och 1 maj.. ska bli skoj, hamnar mycket närmare stan då och billigare hyra yaay
kommer bli annorlunda men skoj, får hoppas att chaplin kommer att trivas bara, finns ju ingen balkong, han som älskar att sitta ute o skälla  på fåglarna hihi får ordna det på nå sätt ändå :)










avslutar med ett litet fint citat jag hittade

Love is like a river, always changing,
but always finding you again somewhere
down the road.
~ Kelly Elaine ~

måndag 24 januari 2011

Härlig dag :)


Härlig början på  dagen förrutom att man somna sent och en katt som börja trampa på en tidigt så man fick lite sömn, men iaf härlig början ja... man kliver  upp och tittar ut, ser lite blå himmel och mätaren står på +5... Man blir genast glad och känner att idag måste jag gå ut :)

Efter man gjort sig klar så skuttar man glatt in till stan, lättklädd men svettas ändå, uj är visst inte van med sån värme ute haha
skuttar igenom  stan och ner till hamnen, går stråket tills jag  kommer till bakom arenan och sätter mig på en bänk och fick njuta  av en underbart vacker solnedgång, det var lugnt och skönt o att bara sitta och titta på så man nästan aldrig ville kliva upp :)














Vandrade sedan tillbaka till stan och fick för mig att gå o kolla in lite reor och tur nog gjorde jag lite fynd, hittade en fin svart kofta för 50kr, hade kostat 399, niiiice :) sedan hittade jag även ett linne för halvapriset 50kr, och kände att näää jag måste köpa andra färger än svart och blått så blev brunt :) så rätt stolt över mina inköp, 100kr för värdet av  500kr :) bra procentrea hihi

Nu blir det nog och hitta nån brafilm och lite sugen på att göra lite chokladbollar, får se hur det går :)

vink sålänge :)

onsdag 19 januari 2011

Begging for forgiveness

He gave her a rose, but she threw it to the ground and stamped on it

He turned around with tears in his eyes  and walked away

She bent down and picked up the crushed rose and suddenly felt regret

She ran after him to beg for forgiveness and called out his name

He stopped to see what she wanted, but he couldn’t turn around

His heart wass full with betrayal and didn’t know what he should do

She walked around  him, but was suprised when she saw his face

She tried to kiss his tears away, but he turned around and walked away a second time

Weeks past by but she couldn’t get rid of the pain she felt inside

She begged him for a second chanse and offered him her heart

He took her hand and looked into her eyes, but suddenly closed the door and left her for a third time

She wondered what more she could give away, so he would stay

She came crawling on her knees and offered him her soul with tears falling down her face

He then knew that it was true and gave her his hand to help her stand

They looked into eachothers souls and saw their hearts finally joined together

måndag 17 januari 2011

Tillbaka med nya krafter

And I’m back, var riktigt längesen man skrev, men nu ska jag försöka skärpa mig :)

Har ändrat min bloggadress pga för mycket spam, så fårseomdet går bättre nu :)

Ni har inte missat så mycket så det är bara att se framåt… Och framåt ser jag, helst nu när jag har bokat resa till london till början av april, ska bli riktigt skoj o få hälsa på syster igen :)

Jag har fått för mig att jag ska försöka kämpa med  att få min kreativitet tillbaka med dikter o teckna o sånt.. vi får se hur det går… Här är iaf en dikt jag skrev mitt i natten när jag inte kunde sova, förlåt om den verkar dyster, men mörka dikter har alltid lockat mig :)

“Pain”















Pain is what I am used to
Pain is what i have learned to love

When life is finally peaceful
I have to find a way to destroy it
So I can feel the pain again
Cause that is the only thing i know how to handle

I love hapiness too, but it is nothing that I can trust
It won’t always be there for you, but pain will

Happiness can comfort you, but pain will make  you stronger
And when you are strong enough, you will have nothing to fear
Maybe then, just maybe
I can find it in my heart to let myself be happy

And finally I might be able to sleep at night
with a smile upon my face, thinking that tomorrow will be a great day