lördag 12 februari 2011

Kräftan











Haha det är lite roligt ibland hur bra ens stjärntecken kan stämma :)


Är kräftan ditt stjärntecken? Då är du förmodligen en ganska känslig, emotionell personlighetstyp. Kräftor kan ha lite dåligt självförtroende och tycker ofta att de är otillräckliga, att de kan göra bättre ifrån sig eller att de kan hjälpa till mer. De behöver bekräftelse, behöver höra av andra att de duger.


Kräftor har en stark anknytning till hemmet och familjen. Som föräldrar är de hängivna men de tar även gärna hand om sina vänner. De är väldigt empatiska och omtänksamma, har lätt för att kunna sätta sig in i andras situationer och se saker ur andra människors synvinklar.

Kräftan har en stark nostalgikänsla. De är lite konservativa, gillar att hålla fast vid gamla traditioner och samlar gärna på sig gamla minnessaker som de vägrar slänga.

En del kräftor kan visa en kall och lite opersonlig sida utåt medan de innerst inne är väldigt känsliga, så känsliga att de ogärna släpper andra inpå livet. De kan också vara lite labila till humöret och är snabba till känsloväxlingar. Kräftor oroar sig mycket och ofta i onödan och de behöver andra människors stöd.

Positiva egenskaper:
* Stark släktkänsla
* Varsam och försiktig
* Romantisk och känslig
* Sparsam
* Fantasirik och kreativ
* Tillgiven. trogen och beskyddande som partner
* Det de säger menar de

Negativa egenskaper:
* Lynnig och ombytlig
* Kan vara plågsamt lättrörd och ibland överaktiv
* Snabba och rejäla humörsvängningar
* Överkänslig och lättstött. tål inte skämt som rör dem.
brist på självironi
* Tenderar till att bli klängranka
* Kan vara irriterande hemlighetsfull

tisdag 8 februari 2011

massa tankar

Hm varför måste man alltid va full med tankar, tänk vad skönt det skulle vara om det skulle va tyst nån gång emellanåt och man bara hör ett sus eller ett fågelkvitter haha

Igår var mina tankar lite elaka haha gick förbi begravningsbyrån och utanför stod en man och rökte och jag tänkte "akta dig så du inte hamnar där inne också", mjao jag är ju rätt emot rökning har aldrig förstått mig på det menmen folk får ju välja själv haha
Tror det är lite som homosexuella, som har jag inget alls emot, men tror homosexuella och rökning  har en sak gemensamt, om det nu finns en gud eller nånting där uppe som styr så skapade han nog bla  dom två tingen för att minska på den överbefolkade jorden hahaha elak tanke men varför inte haha :)


Förresten så börjar man ju bli omringad  av den här plojtiden med hjärtan överallt också haha "jaja påminn mig om att jag är ensam gör det" haha
Visst saknar man nån att hålla om och dela sin vardag med, hade ju det men ibland går det inte som man hoppas tyvärr, skönt nog har jag iaf min underbara Chaplin, han är min sol. Och vänner och familj hjälper till också älskar er alla :)
Vet ändå inte om jag är redo att ge mig ut på marknaden än, rädd att allt ska gå fel igen antar jag, men nångång måste det ju gå rätt till eller hehe jaja ta en dag i taget :)


Oooooh btw jätte glad den här veckan också för i måndags skrev jag på hyreskontraktet för nya lägenheten som jag kommer få flytta in i nångång mellan 1 mars och 1 maj.. ska bli skoj, hamnar mycket närmare stan då och billigare hyra yaay
kommer bli annorlunda men skoj, får hoppas att chaplin kommer att trivas bara, finns ju ingen balkong, han som älskar att sitta ute o skälla  på fåglarna hihi får ordna det på nå sätt ändå :)










avslutar med ett litet fint citat jag hittade

Love is like a river, always changing,
but always finding you again somewhere
down the road.
~ Kelly Elaine ~