måndag 24 januari 2011

Härlig dag :)


Härlig början på  dagen förrutom att man somna sent och en katt som börja trampa på en tidigt så man fick lite sömn, men iaf härlig början ja... man kliver  upp och tittar ut, ser lite blå himmel och mätaren står på +5... Man blir genast glad och känner att idag måste jag gå ut :)

Efter man gjort sig klar så skuttar man glatt in till stan, lättklädd men svettas ändå, uj är visst inte van med sån värme ute haha
skuttar igenom  stan och ner till hamnen, går stråket tills jag  kommer till bakom arenan och sätter mig på en bänk och fick njuta  av en underbart vacker solnedgång, det var lugnt och skönt o att bara sitta och titta på så man nästan aldrig ville kliva upp :)














Vandrade sedan tillbaka till stan och fick för mig att gå o kolla in lite reor och tur nog gjorde jag lite fynd, hittade en fin svart kofta för 50kr, hade kostat 399, niiiice :) sedan hittade jag även ett linne för halvapriset 50kr, och kände att näää jag måste köpa andra färger än svart och blått så blev brunt :) så rätt stolt över mina inköp, 100kr för värdet av  500kr :) bra procentrea hihi

Nu blir det nog och hitta nån brafilm och lite sugen på att göra lite chokladbollar, får se hur det går :)

vink sålänge :)

onsdag 19 januari 2011

Begging for forgiveness

He gave her a rose, but she threw it to the ground and stamped on it

He turned around with tears in his eyes  and walked away

She bent down and picked up the crushed rose and suddenly felt regret

She ran after him to beg for forgiveness and called out his name

He stopped to see what she wanted, but he couldn’t turn around

His heart wass full with betrayal and didn’t know what he should do

She walked around  him, but was suprised when she saw his face

She tried to kiss his tears away, but he turned around and walked away a second time

Weeks past by but she couldn’t get rid of the pain she felt inside

She begged him for a second chanse and offered him her heart

He took her hand and looked into her eyes, but suddenly closed the door and left her for a third time

She wondered what more she could give away, so he would stay

She came crawling on her knees and offered him her soul with tears falling down her face

He then knew that it was true and gave her his hand to help her stand

They looked into eachothers souls and saw their hearts finally joined together

måndag 17 januari 2011

Tillbaka med nya krafter

And I’m back, var riktigt längesen man skrev, men nu ska jag försöka skärpa mig :)

Har ändrat min bloggadress pga för mycket spam, så fårseomdet går bättre nu :)

Ni har inte missat så mycket så det är bara att se framåt… Och framåt ser jag, helst nu när jag har bokat resa till london till början av april, ska bli riktigt skoj o få hälsa på syster igen :)

Jag har fått för mig att jag ska försöka kämpa med  att få min kreativitet tillbaka med dikter o teckna o sånt.. vi får se hur det går… Här är iaf en dikt jag skrev mitt i natten när jag inte kunde sova, förlåt om den verkar dyster, men mörka dikter har alltid lockat mig :)

“Pain”















Pain is what I am used to
Pain is what i have learned to love

When life is finally peaceful
I have to find a way to destroy it
So I can feel the pain again
Cause that is the only thing i know how to handle

I love hapiness too, but it is nothing that I can trust
It won’t always be there for you, but pain will

Happiness can comfort you, but pain will make  you stronger
And when you are strong enough, you will have nothing to fear
Maybe then, just maybe
I can find it in my heart to let myself be happy

And finally I might be able to sleep at night
with a smile upon my face, thinking that tomorrow will be a great day