lördag 9 mars 2013

Zeros dagbok



2013-02-24

Hej kära dagbok, idag fick jag komma till min nya familj. Jag kände igen dom där stora människorna, dom har visst hälsat på hos mig förrut tror jag.

Men hemma hos dom så fanns det ett stort monster. Jag blev väldigt misstänksam på en gång,
Monstret var riktigt mörk och fluffig. Den kollade på mig lite nyfiket men jag tänkte att det var bäst att visa att mig ska du inte få ta som ett byte.

Jag såg till att resa ragg så gott jag kunde, kanske skulle det skrämma monstret tillräckligt för att hålla sig undan. Men min nyfikenhet tog över om och om igen. Vad var detta för monster?
Jag försökte vid flera tillfällen komma tillräckligt nära den för att studera den, men så fort den kollade åt mitt håll eller kom för nära såg jag åter till att resa ragg.
Jag tror att den var rädd för mig då den oftast höll sig på avstånd. Det gjorde den bäst i.

Jag hittade mig ett bra gömse under deras soffa, här kan jag nog få ligga ifred, kanske kommer jag fram och myser med mina nya föräldrar ibland när katten håller sig borta, dom verkar ju iaf rätt snälla.






 


2013-02-25

Första natten är avklarad, jag sov lagomt tryggt inne hos människorna inatt.
Ibland kom dock monstret och kollade förbi, men tur nog höll han sig undan, jag kanske är mer skrämmande än vad jag tror.
Jag ska försöka mig på att vara modigare idag och se vad det egentligen är för monster som jag har hamnat med.

Under mina undersökningar under dagens gång kan jag nog fastställa att monstret kanske inte är så farlig som den ser ut. Men jag avvaktar nog ett tag till. Bara för att han inte har attackerat mig ännu elelr försökt med något annat dumt, betyder det inte att han lurar på något.
Jag var lite skeptisk när han skulle lära mig hur man på bästa sätt skulle använda den där klöspelaren, jag tror att det var snällt gjort av honom, men jag vet ändå inte som sagt.

Människorna är iaf snälla, de ger mig både mat och försöker leka med mig. Jag älskar att leka, hur kunde dom veta det!










2013-02-26

Dag 3
Idag ska jag prova på den där tekniken som monstret lärde mig, hur var det nu
igen man skulle klösa på den där brädan, hm, jag hittade en rolig boll att leka
med istället. Den var så färgglad och svingade glatt fram och tillbaka när jag
tänkte klösa lite. Nä skärpning, hur ska jag kunna bli farligare än monstret i
den här takten.

Även om monstret fortfarande inte har visat sig så farlig ännu. Han har ju
faktiskt försökt leka lite med mig, betett sig som en lekkamrat. Men jag har hört
ryktet om att hålla sina vänner nära men fienderna närmare.
Jag tror jag fortsätter i den här takten, vi kan leka, men jag håller ett öga på
sig svarta monster.










2013-03-02
Nu har det gått några dagar sen jag skrev sist. Om mina beräkningar är rätt har
jag nu varit hos min nya familj i en vecka.

Jag har dock börjat glömma bort min rivalitet här, monstret har blivit som en storebror för mig. Jag vet inte hur det gick till eller när det hände. Hur kunde jag låta honom komma så nära som, även om han inte har huggit av mitt huvud ännu.
Men ibland funderar jag på om han tränar inför det verkliga brottet när vi leker.
Han biter bara lagomt hårt, men tänk om han bara försöker testa sig fram vilket sätt som skulle va bäst. Det är bäst att jag inte ligger på latsidan, jag ska busa med honom varje dag och
visa att jag visst kan vara ett riktigt motstånd som inte är att ehm leka med.

Men både föräldrarna och min nya storebror gör det svårt för mig.
Människorna tar hand om mig så gott dom kan, även om dom onödigt höjer rösten åt mig ibland. Jag har ingen aning om vad jag gör för fel, då dom ändå tittar på mig med ett leende efteråt och ger mig massa roliga saker.
Idag kom dom hem med ett stort klätterträd, nåt rätt måste jag ha gjort när jag får ett större träd än storebror hade fått. Kanske är jag sötare än honom. HA jag ska nog satsa på det istället, va så söt som möjligt så kansek storebror inte planerar något dumt.

Jag tror att det faktiskt funkar, storebror tvättar mig, även om jag hellre vill leka så får jag väl stå ut med det ibland.
Jag vet att det är något fel med mig, jag har börjat mjukna för mycket. Glömt bort hotet och träna på mitt självförsvar tillräckligt. Men jag tror jag passar på att njuta ett tag så får jag se vad jag ska göra åt saken sen.
Gäsp nä nu tror jag att jag ska sova ett tag, det är jobbigt att busa och springa
runt hela dagarna.

Gonatt dagboken
Gonatt mamma
Gonatt pappa
Gonatt storebror













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar